Nagyraktár
Ez a raktárépület egy független létesítmény, állomásoktól függetlenül bárhová lerakható. Hasznát akkor látjuk, amikor valamilyen árut átmenetileg hordozó nélkül szeretnénk hagyni: például egy terményt vonattal a kikötőbe viszünk, ahol behajózzuk azt. Ilyenkor az átrakodáshoz szükség van a raktár felépítésére, ahol tárolhatjuk termékeinket az alatt az idő alatt, amikor a vonatból már kipakoltunk, de a hajóba még nem pakoltunk be. Raktár nélkül az áru a kipakolás pillanatában megsemmisül. Felépítésénél figyeljünk oda arra, hogy hatósugarába mindkét állomás beleessen.
Állomások bővítése
Egy-egy új szállítási útvonal elindítása az állomás megvásárlásával kezdődik. Az állomás akármelyik szállítóközeghez is tartozik, közös bennük az, hogy indulásnál el kell döntsük: mekkora mérettel szeretnénk indulni. Ha bizonytalanok vagyunk, vagy későbbi bővülésre számítunk nem gond, mivel az állomás bővítésére később is lesz lehetőség: de ha ilyen terveink vannak, akkor figyelni kell arra, hogy hagyjunk üres területet az állomás környékén, hiszen egy város épületeit vagy épp egy feldolgozóüzemet nem bontanak le a kedvünkért. Az állomás méretének a jelentősége abban rejlik, hogy mennyi plusz infrastruktúrát tudunk lepakolni. Minden kiszolgáló létesítmény foglal egy vagy két egységnyi helyet az állomásunkból, és ha már mindet elhasználtuk, nem tudjuk lerakni a következőt. Az állomások bővítő menüje minden közegnél egyforma, ugyanolyan funkciójú egységeket tehetünk a közút és a vasút stb. mellé is.
Lássuk a lehetőségeinket:
1. Az első ikon plusz jelet ábrázol, ezzel bővíthetjük állomásunkat. Közúton ez azt jelenti, hogy eggyel több helyet kapunk infrastruktúra építésére, vasúton viszont így tudunk egy állomásra több sínpárt is csatlakoztatni.
2. Állomás meghosszabbítása (Make Longer): Vasútállomásunk ezzel a módszerrel tudjuk több kiszolgáló létesítmény befogadására alkalmassá tenni.
3. Étterem (Restaurant): Ha állomásunkat étteremmel látjuk el, az utazók több pénzt költenek el nálunk, tehát az utasszállításért több pénz üti a markunkat. Akkor érdemes felépíteni, ha közepesen sok utas fordul meg az állomáson.
4. Szálloda (Hotel): A szálloda az étterem nagytestvére, ilyenkor az utasokért még több pénzt kapunk. Akkor érdemes használni, ha állomásunkról nagyon sok utas indul vagy érkezik be rá. A szálloda magában foglalja az éttermet is, tehát ha eddig nem volt éttermünk, a szállodával azt is kapunk, viszont ha eddig volt éttermünk, attól függetlenül az egész vételárat ki kell fizetni, nem csak a különbözetet.
5. Hűtőház (Cold Storage): Ha az állomás munkáját hűtőház segíti, az azt jelenti, hogy a gyorsan romló termékeket helyben is lehet tárolni, így azok be- és kipakolása kevesebb időt vesz igénybe.
6. Daru (Crane): Az állomáshoz épített daru ugyan több helyet foglal mint egy átlagos épület, de a nagytömegű áruk mozgatása könnyebb a segítségével: például a fatörzsek, vasérc, vagy acélrudak rakodása.
7. Posta (Mail): A postahivatal azok életét könnyíti meg, akik levelet szeretnének küldeni ismerőseiknek, így ha felépítjük az állomásra, nagyobb levélforgalomra számíthatunk.
8. Javítóműhely (Repair): Az általunk üzemben tartott szállítóeszközök folyamatosan amortizálódnak. Amikor egy gép műszaki állapota eléri a nullát, megsemmisül. (a gépek állapotát folyamatosan nyomon követhetjük, ha a kurzort fölévisszuk) A javítóműhelyek automatikusan megjavítják az állomásra befutó járműveket, de a nagyon magas beruházási költség miatt érdemes okosan elhelyezni őket: úgy, hogy minden jármű közlekedési vonalán legyen legalább egy javítóműhely, de felesleges mindegyikre tenni.
9. Vegyesbolt (Kiosk): Ez a kis bódé elsősorban újságokat árul, melyet utasaink szívesen vásárolnak, hogy elüssék az időt az utazás alatt. Használatával több pénzt kapunk az utasszállításért. Akkor érdemes használni, ha az állomáson kevés utas fordul meg.
10. Raktár (Storehouse): A raktár funkciója hasonló mint a hűtőházé, a szállítandó áruk helyben tárolásával meggyorsítja a rakodást. Normál árukhoz használható: ruhák, italok, cigaretta, stb.
11. Víztorony (Water): A gőzmozdonyok üzemeltetéséhez folytonos víz-utánpótlásra van szükség. A mozdony folyamatosan fogyasztja vízállományát, majd mikor teljesen elfogyott, szerelvényünk csak vánszorgásra képes. Víztornyot építhetünk állomásra: ekkor minden megállásnál automatikusan feltöltik vízzel a mozdonyt, de ha hosszú ideig nincs állomás, a sínpálya mellé is letehetjük. Ekkor a mozdonyok automatikusan megállnak mellette vizet vételezni, ha a szintjük 75%-nál alacsonyabb. A mozdony víztartályának szintjét úgy tudjuk ellenőrizni, ha az egérmutatót a mozdony fölé visszük.
12. Modernizáció: az utolsó ikonnal elavult állomásunkat modernizálhatjuk. Az idők múlásával új technológiák jelennek meg, melyekkel nekünk is lépést kell tartani. Például a kövezett utat felváltja az aszfalt, azt pedig az autópálya. Amikor tehát forgalmunkat újfajta burkolatra, vagy sínpályára helyezzük (amin nagyobb sebesség érhető el), régi állomásainkat modernizálni kell.
|